برنا،: برخی ایستگاه های مترو به شکل متنوع تری دردنیا طراحی شده ت

برنا،: برخی ایستگاه های مترو به شکل متنوع تری دردنیا طراحی شده تا شکل این سفر خسته کننده را برای مردم جالب تر کند.

 


آخرین کلمات برخی افراد به نقل از عزرائیل

آخرین کلمات یک برقکار :
خوب حالا روشنش کن…

آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی :
من عادت ندارم با پنجرهء بسته بخوابم…

آخرین کلمات یک متخصص خنثی بمب :
این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه…

آخرین کلمات یک نارنجک‌انداز :
گفتی تا چند بشمرم؟

آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون :
این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست…

آخرین کلمات یک پلیس :
شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره…

آخرین کلمات یک چترباز :
پس چترم کو؟

آخرین کلمات یک خبرنگار :
بله، سیل داره به طرفمون میاد…

آخرین کلمات یک خلبان :
ببینم چرخها باز شدند یا نه؟

آخرین کلمات یک دربان :
مگه از روی نعش من رد بشی…

آخرین کلمات یک دوچرخه‌سوار :
نخیر حق تقدم با منه!

آخرین کلمات یک دیوانه :
من یه پرنده‌ام!


آخرین کلمات یک سرنشین اتوموبیل :
برو سمت راست راه بازه…

آخرین کلمات یک شکارچی :
مامانت کجاست کوچولو ؟

آخرین کلمات یک غواص :
نه این طرفها کوسه وجود نداره…

آخرین کلمات یک فضانورد :
برای یک ربع دیگه هوا دارم…

آخرین کلمات یک قصاب :
اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم…

آخرین کلمات یک قهرمان :
کمک نمیخوام، همه‌اش سه نفرند…

آخرین کلمات یک قهرمان اتوموبیلرانی :
مکانیک یادش رفته ترمز رو درست کنه!

آخرین کلمات یک کارآگاه خصوصی :
قضیه روشنه، قاتل شما هستید!

آخرین کلمات یک کوهنورد :
سر طناب رو محکم بگیری ها…

آخرین کلمات یک گروگان :
من که میدونم تو عرضهء شلیک کردن نداری…

آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه :
این آزمایش کاملاً بیخطره…

آخرین کلمات یک معلم رانندگی :
نگه دار! چراغ قرمزه!

آخرین کلمات یک بندباز :
نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره…

آخرین کلمات یک بیمار :
مطمئنید که این آمپول بی خطره ؟!

ادامه مطلب ...

عکس های تأمل برانگیزی که اشک خیلی ها را درآورد

یک ماده شیر پس از شکار کردن یک بز کوهی آفریقایی متوجه حامله بودن آن می شود و به جای خوردن شکار خود سعی می کند بچه درون شکم بز کوهی را نجات دهد. به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از وبسایت آقای Grey van der walt (منبع اصلی عکس‌ها) داستان واقعی این تصاویر عجیب و تکان دهنده در دنیای وحش این است:
یک صبح سه شنبه در حالی که عکاس به همراه تیم همراهش برای یافتن رد پایی از شیرها به سمت جنوب Madikawe حرکت می کنند به طور کاملا غیر منتظره با لاشه یک بز کوهی و شیری در حال نفس نفس زدن در کنار لاشه او روبرو می شوند. شیر که مشخص است تازه شکار خود را بر زمین زده است کنار لاشه حرکت می کند. اما بر خلاف آنچه انتظار می رود، شیر ماده شکار خود را نمی خورد. عکاس که از دور شاهد این ماجراست شروع به تصویر برداری می کند.

.

.

تصاویر این حادثه نادر را در ادامه مطلب ببینید

ادامه مطلب ...

8راه خلاقانه برای استفاده مجدد از جوراب های کهنه

جوراب ها معمولاً به دلیل رفتن و ماندن در داخل کفش ارزش چندانی ندارند. اما اگر بتوان دیدی بیش از نقش اساسی و مرسوم به آن ها داشت ، جوراب های کهنه استفاده های عملی مختلفی خواهند داشت(داشته باشند.).

تسکین دهندگی درد، اسباب بازی یک حیوان خانگی و فرزدن مو تنها برخی از نقش های جایگزین جوراب می تواند باشد. هشت تحول خلاقانه که حتی ممکن است حسادت کفش های شما را برانگیزاند عبارتند از:

ادامه مطلب ...

ماه رمضان مبارک

خدایا تواین گرونی و گرما هیچکس از تو توقع مهمونی نداره لطفا کنسلش کن...
(دوستان ماه رمضونتون مبارک)

نکات تغذیه ای مهم در روزه‌‌داری

اسلام به تغذیه‌ی مناسب اهمیت ویژه‌ای می‌‌دهد، طوری که آیه مبارکه«فلینظر الانسان الی طعامه» به‌خوبی نمایان‌گر این مطلب است که غذای انسان باید حلال، پاکیزه و مناسب باشد. ضمناً هر عملی که موجب آزار و ضرر به خود یا دیگران شود، در اسلام پذیرفته نیست، زیرا که اسلام فرموده«لاضرر و لاضرار فی الاسلام».

روزه‌داری نیز می‌تواند به تغذیه‌ی مناسب بدن کمک شایانی کند. بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری چربی را به عنوان ذخیره‌ی انرژی در نقاط مختلف ذخیره می‌کند. این چربی‌ها به مرور ممکن است مقداری از کاروتنوئیدهای(رنگدانه های گیاهی) خورده شده توسط فرد را در خود ذخیره کنند و تغییر رنگ دهند. به علاوه اگر این چربی‌ها برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند، به شکل توده ی فشرده در می‌آیند و چربی‌هایی که در مرکز این توده قرار می گیرند، ممکن است برای همیشه در بدن باقی بمانند و کم‌تر برای تولید انرژی بسوزند


ادامه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

نکات روزه داری

چه غذاهایی برای وعده‌های افطاری و سحری مناسب‌ترند؟ برای رفع یبوست ناشی از کمبود مصرف مایعات در طول روزهای این ماه مبارک، چه کار باید کرد؟ آیا فعالیت‌های بدنی هم در طول ایام این ماه رمضان، توصیه می‌شود؟ کدام دسته از بیماران باید از روزه گرفتن پرهیز کنند؟ و...

پاسخ به این سوال‌ها را از زبان کارشناسان بخوانید در ادامه مطلب

روزه و افطار

ادامه مطلب ...

روزه ، درمان بیماری های روح و جسم


روزه‌ از برنامه‌ های‌ مترقی‌ و متعالی‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌ و ضامن‌ سعادت‌ دنیا و آخرت، بهداشت‌ جسم، و تزکیهِ نفس‌ و اخلاق‌ است.
روزه‌ در لغت‌ به‌ معنای‌ امساک‌ و ترک‌ مطلق‌ چیزها اعم‌ از خوردنی‌ و آشامیدنی‌ یا هر عمل‌ ناپسند است. این‌ فریضه‌ از نظر جسمی، روحی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، روانی، بهداشتی‌ و... فضایل‌ فراوان‌ دارد.
اثر روزه‌ در ازدیاد حافظه‌ یک‌ تأثیر فیزیولوژیک‌ است‌ که‌ در نتیجهِ رسیدن‌ غذای‌ پاک‌ به‌ سلول‌ها�

سلام

سلام مهربان از تو نوشتن برای مانند منی که غرق در ناهنجارهایی هستم که دوستشان نداری بسیار سخت است با اینحال برای دلی که سالهاست امیدش در کشاکش مابین غم فراغ کسی سرد می شود , از تو نوشتن گرما می بخشد و میشود امیدی که سالها بعد این نهال تازه شکوفه زده را چون سروی استوار کند نمیدانم این همه اعجاز در نام زیبایت از چیست . ندیدمت هنوز ولی با خود که می اندیشم ترس وجودم را میگیرد که اعجاز نگاهت چه میکند راستی , تو که انتظارت اینچنین بال و پر میبخشد مرا , تو که نامت چنین ارامم میکند , امدنت مسبب خلق چه واژه هاییست . ایا روز امدنت را میشود با واژه های سست این روزهایم تفسیر کرد ؟ میشود در لحظه ی وصال تو شعری سرود اصلا ؟ دارم به این فکر میکنم این شعرهایم ان روز هم عاشقانه نام می گیرد یا مردم شهرم همه اینها را بچه گانه میخوانند ... نمیدانم نمیدانم نازنین چقدر سخت است شاعری واژه هایش را بیهوده بیابد ... چقدر است است این شعرها را برای تو نخوانم ... نمیدانم نازنین دلم گرفته ...."

فاصله ی خود را با خودروهای عقبی و جلویی مخصوصا در شب حفظ کنید

فاصله ی خود را با خودروهای عقبی و جلویی مخصوصا در شب حفظ کنید



دردنیای امروزی، عوامل مخاطره آمیز جدیدی رخ می‌نماید که دسترسی به سلامت که به تعبیر حکیم نظامی، همان اقلیم آسودگی  و به تعبیر امروزی، همان رفاه کامل جسمی،‌ روانی، اجتماعی و معنوی است را بسیار مشکل می‌کند، زیرا تغییرات جدید، ‌نیازهای تازه ای خلق کرده است، به طوری که اگر در زمان های نه چندان دور، بیماری های عفونی در اپیدمی های بزرگ، جمعیت های کثیر انسانی را نابود می‌کرد، اکنون سوانح و حوادث ترافیکی، ‌بیماری های قلبی و عروقی، ‌بیماری های عصبی و روانی، ‌چاقی و کم تحرّکی، سوء مصرف مواد مخدّر و مصرف دخانیات و بیماریهای بازپدید و نوپدید، بخش بزرگی از بار بیماری ها را به خود اختصاص می‌دهند.

ادامه مطلب ...