علی لاریجانی: آمریکا منتظر شنیدن صدای بلند مسلمین باشد

علی لاریجانی: آمریکا منتظر شنیدن صدای بلند مسلمین باشد
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه در اظهاراتی ضد آمریکایی، انتشار یک فیلم آماتور در اینترنت که معترضان مسلمان آن را توهین به پیامبر اسلام می دانند، نشانه ی «دروغ پردازی پررنگ رییس جمهوری آمریکا» خواند.
علی لاریجانی، که سخنانش در خبرگزاری مهر منتشر شد، «شعارهای سیاستمداران آمریکایی» در احترام به فرهنگ های مختلف را «مبتذل» و «دروغی پر رنگ» خواند.
فیلم مورد اشاره علی لاریجانی، بر اساس گزارش های رسانه ای با منابع مالی مسیحیان قبطی مصری خارج از کشور تهیه، و به صورت آماتور در آمریکا فیلم برداری شده است.
انتشار این فیلم باعث تجمع و حمله جمعیت خشمگین به مراکز دیپلماتیک آمریکا در مصر و لیبی شد.
در حمله اواخر روز سه شنبه به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی، کریستوفر استیونز سفیر آمریکا و سه نفر از همراهانش کشته شدند.
علی لاریجانی که در قم سخنرانی می کرد، گفت: « آمریکا و صهیونیسم باید منتظر شنیدن صدای بلند مسلمین جهان باشند». او توضیح بیشتری در این باره نداد.

چیپس با پنیر


 

مواد لازم:

چیپس

ژامبون

پنیر پیتزا

مقدار بستگی به سلیقه شما دارد

و اما روش تهیه

ظرف پیرکس گودی را انتخاب میکنیم و ته آن را ورقه آلومینیوم می گذاریم و با کمی روغن مایع و فرچه همه جاشو( روی ورقه آلومینیمو دیواره ظرف)  چرب میکنیم.

اول چیپس را ته ظرف میچینیم و روش تعدادی ژامبون ورقه شده قرار داده و در آخر پنیر رنده شده را بطور یکسان می پاشیم تا همه سطح را در بر بگیرد . دوباره این را ادامه میدهیم تا چند طبقه شکل گیرد و آخرین مواد ما باید پنیر باشد .

فر را با ۳۵۰ درجه از قبل گرم میکنیم و چیپس و پنیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار می دهیم تا پنیر ها آب شود و رویش زرین گردد.

نوش جان

کوکو سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی                                            ۳ عدد متوسط

تخم مرغ                                                ۳ تا ۴ عدد

نعنا خشک                                               نصف قاشق چای خوری

روغن مایع

نمک

فلفل

زردچوبه


روش تهیه

سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت مربع خرد می کنیم. اندازه ۵/۱ سانت در ۵/۱ سانت.

ماهیتابه را روغن مایع ریخته و می گذاریم گرم شود و سیب زمینی ها را در داخل ماهیتابه می ریزیم وهر چند وقت یکبار هم میزنیم تا همه جای سیب زمینی بطور یکسان سرخ شود ( نکته مهم : سیب زمینی نباید رنگش قرمز شود . باید رنگش کمی طلایی شود) . پس از سرخ ادویه را اضافه میکنیم.

تخم مرغ ها را در داخل کاسه ای می شکنیم و با هم زن کمی هم می زنیم تا سفیده و زرده با هم مخلوط شود، نعنا را نیز اضافه کرده و مخلوط می نماییم و داخل ماهیتابه بر روی سیب زمینی ها میریزیم و با حرارت کم میگذاریم تخم مرغها خودش را بگیرد ، پس از گرفته شدن با قاشقی کوکو را چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و هر تکه را با قاشق بر میگردانیم تا طرف دیگرکوکوهم کمی طلایی شود.

این غذا را با گوجه و سالاد میل کنید.

نوش جان

اعتیاد آورترین ماده مخدر جدید چیست؟

ایسنا: دکتر فیروزه جعفری در گفت وگو با ایسنا، گفت: گزارش ها تا کنون تکذیب کرده اند که مخدر "کروکودیل" در سطح گسترده در کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: اطلاعات تا امروز نشان دهنده آن هستند که هنوز ماده ای جدیدتر، قوی تر و اعتیادآورتر از شیشه و متامفتامین نداریم.

رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب وزارت بهداشت گفت:

 هرازگاهی خبری مطرح می شود و اسم عجیب وغریبی را به عنوان مخدر جدید عنوان می کنند؛ در حالی که به نظر نمی رسد این چنین باشد؛ چرا که در تهیه چنین موادی ممکن است انواع افزودنی ها نظیر خاکستر، آهک و ... به کار گرفته شود که قطعا عوارض بیشتری خواهند داشت؛ در حالی که ماده اولیه آن مخدر، همان متامفتامین است.

وی افزود: بر این اساس به دنبال این افزودنی ها، ممکن است تصور شود ماده مخدر جدیدتری آمده که خطرناک تر است؛ در حالی که به نظر نمی رسد اصل آن ماده چیز جدیدی داشته باشد.

 

روابط جنسی ناسالم به مرز هشدار رسید

سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی افزود: میزان انتقال ایدز و HIV از طریق روابط جنسی غیرمتعارف نسبت به بقیه روش‌ها مثل تزریقی هنوز پائین‌تر است ولی رشد آن خیلی بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویستا ؛ وی ادامه داد: رشد تزریقی ایدز را در کشور تقریباً کنترل کرده‌ایم و مشکلی نداریم و در همان حدی که قبلاً بوده باقی مانده است. ولی رشد انتقال ایدز از طریق جنسی خیلی بیشتر شده و خطرناک شده است.وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر همین روند رشد ایدز از طریق روابظ جنسی ناسالم طی شود یک دفعه 10سال آینده می‌بینیم، 50 درصد مبتلایان به ویروس ایدز در کشور ما از طریق جنسی مبتلا شده‌اند. چون هر فردی که به خصوص از بین زنان خیابانی می‌تواند به طور متوسط 5 نفر را مبتلا کند.

وی گفت: آماری که ما داریم این است که 50 درصد این افراد از روش‌های معمولی پیشگیری مثل کاندوم استفاده نمی‌کنند. به همین خاطر افرادی که با اینها تماس دارند مبتلا می‌شوند. این افراد ممکن است بعداً ویروس ایدز را با افراد دیگری حتی همسرانشان منتقل کنند. بنابراین آمار ایدز از این بابت خیلی خطرناک و نگران کننده است.وحید دستجردی ادامه داد: مواد محرک و روانگردان نیز مثل شیشه، کراک و ... نیز وجود دارد که حالت‌هایی را در افراد ایجاد می‌کند که تمایلات جنسی را 8 تا 10 برابر می‌کند و باعث می‌شود مراقبت از خودشان را از دست بدهند و اگر قبلاً از پوششی استفاده می‌کردند تا مبتلا نشوند حالا دیگر آن را از دست می‌دهند.به این ترتیب این افراد دیگر نمی‌توانند از ابتلا به ایدز جلوگیری کنند.

وی گفت: حتی گاهی می‌بینیم که این افراد مرتکب قتل و جنایت و اعمال خلاف حتی با محارم‌شان می‌شوند. بنابراین این دو مسئله یعنی روابط جنسی غیرمتعارف و مواد روانگردان مثل شیشه می‌تواند آتشفشان ایدز را در کشور شعله‌ور کند. راهش این است که به جوانان و مردم این مسئله را مدام یادآوری کنیم که مراقب باشند زیرا به شدت در معرض خطر هستند.

یک نوع اسپری با ترکیب ” پلی اتیلین گلیکول ” موجب ترمیم سریع بافت

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند موفق به تولید اسپریی شداه اند که می تواند موجب ترمیم سریع زخم ها شود . آنان نام این داروی جدید را  اسپری‌های شفابخش نامیدند .


  محققین در کشور انگلیس از تولید مجموعه ای از اسپری های ترمیمی و شفابخش خبر داده اند که می توانند به بازسازی بافت های مختلف بدن، شفای زخم ها، حفاظت از مینای دندان و حتی پیشگیری از مشکلات پس از جراحی کمک کنند.

 پزشکان می گویند این بانداژهای اسپری مانند برای ترمیم زخم ها و بریدگی های کوچک و سطحی و عفونت زدایی این قبیل جراحات قابل استفاده هستند. مایع غلیظ داخل این اسپری که از نوعی پلاستیک بکار رفته در Lycra موسوم به  ” پلی تیلین گلیکول “  تهیه شده روی زخم پاشیده می شود و ظرف ۵ دقیقه آن را می پوشاند.

وقتی این مایع پلاستیکی روی زخم قرار می گیرد، لبه های آنها را به هم نزدیک می کند تا به جوش خوردن زخم و جلوگیری از ایجاد عفونت در آن، کمک کند.

این محصول جدید ترمیم کننده سریع زخم ها حاصل مطالعات متخصصان دانشگاه نیوکاسل، کالج سلطنتی لندن و کالج کینگ لندن است.

استرس مزمن ، عوامل تنش زای مهم و تیپ شخصیتی نوع A، خطر بروز سکته

استرس مزمن ، عوامل تنش زای مهم و تیپ شخصیتی نوع A، خطر بروز سکته مغزی را افزایش می دهد


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که در یک مطالعه جدید معلوم شد استرس مزمن ناشی از عوامل تنش زای مهم در زندگی و رفتارهای مربوط به تیپ شخصیتی نوع A، خطر بروز سکته مغزی را تشدید می کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پیش از این معلوم گشته بود که عوارض‌ احتمالی‌ استرس‌ مزمن‌ می‌تواند در بسیاری‌ از مشکلات‌ مربوط‌ به‌ سلامت‌ شامل‌ حوادث‌، آرتریت‌، آسم‌، سرطان‌، سرماخوردگی‌، کولیت‌، دیابت‌، اختلالات‌ غدد درون‌ریز، خستگی‌، سردرد، کمردرد، مشکلات‌ گوارشی‌،اختلالات‌ پوستی‌، بیماری‌ قلبی‌، فشار خون‌ بالا، بی‌خوابی‌، دردهای‌ عضلانی‌، اختلال‌ کارکرد جنسی‌ و زخم‌ها نقش‌ بازی‌ می کند.

در مطالعات پیشین نشان داده شده بود که استرس مزمن موجب بروز علائم جسمی و روانی نامطلوب می شود که اگر بیش از ۶ ماه طول بکشد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما در این مطالعه ارتباط مستقیم بین استرس مزمن و افزایش خطر سکته مغزی، آشکار شده است.

این یافته حاصل مطالعه روی ۱۵۰ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۵۴ سال است و شرح آزمایشات فوق در مجله «نورولوژی، نوروسرجری و روانپزشکی» به چاپ رسیده است.

محققان با انجام یک پژوهش بر روی ۱۵۰ بزرگسال با سن متوسط ۵۴ سال که به یک مرکز سکته مغزی مراجعه کرده بودند و مقایسه آنها با گروه شاهد سالم دریافتند که خطر ابتلا به سکته مغزی در میان کسانی که یک واقعه تلخ و دلهره‌آور را در سال گذشته تجربه کرده بودند حدود ۴ برابر بیشتر از افراد دیگر بوده است.

براساس این گزارش محققان علائم وجود استرس مانند اضطراب و افسردگی و دیگر الگوهای رفتاری نشان دهنده نوع صفات شخصیتی را با مقیاس ERCTA‌ ارزیابی کردند و عوامل خطر شناخته شده بیولوژیکی برای سکته مغزی مانند دیابت، فشارخون – کلسترول بالا، سابقه اختلالات ریتم قلبی و خواب‌آلودگی در افراد را منظور کردند و عادات و شیوه زندگی آنها مانند مصرف کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌بخش، سیگار کشیدن و غیره را نیز مورد بررسی قرار دادند.

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی همه عوامل صرف نظر از عوامل خطر دیگر مانند جنس و شیوه زندگی ناسالم حاکی از آن است که بیشترین خطر ابتلا به سکته مغزی با یک زندگی پر استرس و نوع رفتار شخصیتی افراد همراه بوده است و استرس مزمن که به وسیله محرک‌های استرس‌زا و صفات شخصیتی نوع A‌ به وجود می‌آید امکان بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه افزود: افراد با داشتن اختلالات ریتم قلب نیز بیش از ۳ برابر نسبت به بقیه در معرض سکته مغزی قرار می‌گیرند.

گفتنی است افراد با داشتن شخصیت نوع A  آشکارا از حرکات کند، ترافیک، صف بستن و هر چیز دیگری که وقت با ارزش را تلف کند، ناراحت می‌شوند و تلاش برای پیشرفت در افراد شخصیت نوع A‌ معمولاً در جوی از تنش، اضطراب، خشم و احساس صورت می‌گیرد.

نتایج این تحقیق در نشریه مغز و اعصاب و روان‌پزشکی منتشر شده است .

عمر بیشتر افراد مبطلا به سرتان ریه از افراد مجرد


پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ˈمریلندˈ می گویند نتایج یک تحقیق که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد که ازدواج به بیماران مبتلا به سرطان ریه کمک می کند تا بیشتر از افراد مجرد زنده بمانند. این اثر در درمان سرطان های دیگر از جمله سرطان پروستات، سر و گردن نیز دیده شده است.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  محققان دانشگاه ˈمریلندˈ دریافتند که افراد متاهل مبتلا به بیماری سرطان ریه پس از طی شدن دوره درمان بیشتر از افراد مجرد مبتلا به این بیماری عمر می کنند.

ازدواجˈ سلاح مرموز ˈ مبارزه با سرطان ریه است و یک سوم از افراد متاهل پس از سپری کردن دوره درمان به مدت سه سال زنده می مانند که این رقم با ۱۰ درصد در افراد مجرد قابل مقایسه است.

بر اساس این تحقیق زنان متاهل بیشترین طول عمر را پس از گذشت سه سال از دوره درمان خود داشته اند (۴۶درصد) و کمترین طول عمردر پایان این مدت متعلق به مردان مجرد ( سه درصد) بوده است.

مطالعه ۱۶۸ بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته ریه که در طول یک دهه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته بودند ، نشان داد که یک سوم از افرادی که ازدواج کرده بودند در مقایسه با ۱۰ درصد بیمارانی که مجرد بودند سه سال بعد از این درمان ها هنوز زنده بودند.

یافته های آنان نشان داد که ۳۳ درصد از بیماران متاهل پس از گذشت سه سال هنوز زنده بودند که این رقم با ده درصد در افراد مجرد قابل مقایسه است.

زنان مجرد و مردان متاهل نرخ زنده ماندنشان مساوی و طول عمر بیماران متاهل سفیدپوست در مقایسه با بیماران آفریقایی – آمریکایی برابر بود.

نتایج مطالعات قبلی نشان می دهد که فواید ازدواج برای مردها بیشتز از زنان است اما در میان بازماندگان سرطان ریه زن ها از ازدواج منفعت بیشتری برده بودند به طوری که تقریبا نیمی از زنان متاهل دست کم سه سال بعد از دریافت درمان همچنان به حیات خود ادامه می دادند.

بیماران مبتلا به سرطان در انجام فعالیت های روزانه خود، پیگیری مراقبت و رفت و آمد به بیمارستان برای معاینه پزشک به حمایت نیاز دارند .

این مطالعه که توسط دانشگاه مریلند انجام شده است ، نشان می دهد که چرا بیماران متاهل مقاومت بهتری نسبت به سرطان دارند.

دکتر ˈالیزابت نیکولˈ از مرکز سرطان دانشگاه مریلند ، که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت ، در این مورد گفت : به نظر می رسد تاهل نقش مهمی در زنده ماندن بیماران داشته باشد.دلیل این امر روشن نیست اما یافته های ما اهمیت حمایت جامعه در مدیریت و درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه را نشان می دهد.

او گفت  دلیل این موضوع مشخص نیست اما یافته های ما اهمیت حمایت اجتماعی در مدیریت و درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه را نشان می دهد.

وی افزود: مکانیزم های مراقبت و حمایت بهتر از بیماران سرطانی می تواند تاثیر بیشتری بر افزایش طول عمرآنها بگذارد.

وی ادامه داد: در درمان سرطان نه تنها باید محور تمرکز خود را بر یافتن داروهای جدید و درمان های جدید سرطان قرار داد بلکه باید راه هایی را برای حمایت بهتر بیماران سرطانی خود پیدا کنیم.

این مطالعه در سمپوزیوم ۲۰۱۲ آنکولوژی قفسه سینه ارایه شده است.

شمار سیارات قابل حیات، چندین برابر بیشتر از تصور پیشین است

مدل های تازه کامپیوتری حاکیست که ممکن است سیارات خیلی بیشتری از آنچه قبلا تصور می شد در جهان باشند که قابل سکونت هستند.


به گزارش  بی بی سی ،   دانشمندان مدل هایی برای کمک به شناسایی این سیارات در سایر منظومه های دوردستی که امکان پیدایش حیات در آنها هست ایجاد کرده اند.

تخمین ها در مورد شمار سیارات قابل سکونت بر احتمال وجود آب بر سطح آنها استوار است.

اما مدل تازه به دانشمندان امکان می دهد سیاراتی را شناسایی کنند که آب مایع در لایه های زیرین آنها وجود دارد.

دانشمندان فرض می کنند آب برای پیدایش حیات در هر کجا ضروری است.

در سیاراتی که بیش از حد به ستاره مرکزی نزدیک باشند، آب سطحی تبخیر و وارد اتمسفر می شود.

آب سطحی اگر در نقاط سردتر سیاره دور از تابش نور خورشید قرار داشته باشد به صورت یخ ذخیره می شود.

تصور غالب این بود که برای آنکه آب به صورت مایع – حالتی که حیات می تواند در تشکیل شود یا استمرار یابد – وجود داشته باشد، سیاره باید در فاصله مناسب از ستاره مرکزی قرار داشته باشد.

شان مک ماهون دانشجوی درجه دکترا از دانشگاه آبردین که این مطالعه را انجام می دهد توضیح داد: “به طور سنتی گفته شده که اگر سیاره ای در محدوده موسوم به گلدیلاکس – نه داغ نه سرد – قرار داشته باشد در آن صورت می تواند در سطح آب مایع داشته باشد و قابل سکونت باشد.”

اما محققان به تدریج به این نتیجه رسیده اند که نظریه “گلدیلاکس” خیلی ساده است.

سیارات می توانند از دو منبع حرارت بگیرند – حرارت ناشی از تابش مستقیم نور ستاره و حرارتی که از اعماق داخل سیاره می آید.

با عبور از پوسته زمین، دما بالاتر و بالاتر می رود. حتی وقتی سطح یخ زده است آب می تواند در عمق وجود داشته باشد. در واقع مقادیر عظیمی آب که اشکال اولیه حیات در آن وجود دارد.

پروفسور جان پارنل از دانشگاه آبردین که هدایت این مطالعه را به عهده دارد می گوید: “زیر سطح زمین زیستگاه قابل توجهی برای میکرو ارگانیسم ها وجود دارد که تا عمق چندین کیلومتری ادامه پیدا می کند.”

به این ترتیب تیم آبردین درحال ایجاد مدلی برای پیش بینی این مساله است که کدام سیارات دورافتاده ممکن است حاوی ذخایر زیرزمینی آب مایع با احتمال وجود حیات باشد.

آقای مک ماهون گفت: “اگر امکان وجود زیستگاه های عمیق را به حساب آورید، در آن صورت آشتی دادن آن با ایده یک ناحیه قابل سکونت محدود که فقط با شرایط سطح تعریف می شود مشکل خواهد بود.”

همانطور که از ستاره دورتر می شویم، میزان حرارتی که سیاره از خورشیدش دریافت می کند کم می شود و آب سطح یخ می بندد – اما هر آبی که در عمق به صورت مایع وجود داشته باشد همانطور می ماند البته به شرطی که حرارت داخلی به اندازه کافی بالا باشد و این آب می تواند به پیدایش یا استمرار حیات کمک کند.

حتی سیاره ای که آنقدر از ستاره مرکزی دور است که تقریبا هیچ حرارتی از آن نمی گیرد می تواند حاوی آب مایع در زیر سطح باشد.

آقای مک ماهون می گوید: “به این ترتیب شمار این سیارات چندین برابر بیشتر خواهد بود.”

نتیجه این تحقیقات در جشنواره علمی بریتانیا در شهر آبردین ارائه شد.