زلزله در اهر و بم


منابع خبری از وقوع زلزله در شهر های بم و اهر خبر داده اند. مرکز زلزله نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شدت این دو زمین لرزه را در حدود ۴/۳ در مقیاس ریشتر گزارش داده است.
فرمانداران  بم و اهر گفته اند این زمین لرزه ها خساراتی در پی نداشته است. هر دو شهر پیش از این شاهد زلزله های مرگباری بوده اند.
 هنوز بازماندگان زلزله مرداد ماه اهر با وجود فرارسیدن فصل سرما در چادر زندگی می کنند

دو کشته و چند زخمی در حمله انتحاری در چابهار

دو کشته و چند زخمی در حمله انتحاری در چابهار
خبرگزاری های ایران گزارش داده اند که یک بمبگذار انتحاری در فاصله چند صدمتری مسجد امام حسین در چابهار، خود را منفجر کرد و دو مأمور بسیج را کشت. خبرگزاری فارس گزارش می دهد که این بمبگذار قصد داشته وارد مسجد شود اما اعضای بسیج او را شناسایی کرده و مانع از ورود او شده اند.
طی این بمبگذاری ۶ تن دیگر که ۳ نفر از آنها کودک هستند، مجروح شده اند.
گروه سنی جندالله که دو سال پیش  نیز در همین مسجد با بمب گذاری انتحاری ۳۹ تن را کشت،‌ مسئولیت بمب گذاری را به عهده گرفته و گفته است که این حمله را به تلافی اعدام رهبر این گروه،‌ عبدالمالک ریگی، انجام داده است.
  جندالله به القاعده وابسته است. و معلومه که از این اوضاع کی سود میبره


گارد ساحلی عربستان ۱۴ ایرانی را بازداشت کرد

گارد ساحلی عربستان ۱۴ ایرانی را بازداشت کرد  گارد ساحلی عربستان سعودی تعدادی ایرانی را دستگیر کرده است که به گفته مقامات آن کشور قصد داشتند از راه دریا وارد  آن کشور  شوند.
 این خبرگزاری به استناد اطلاعیه ای که  سرهنگ خالد العرقوبی، سخنگوی گارد ساحلی عربستان سعودی در مناطق شرقی کشور، منتشر کرده است می گوید دستگیر شدگان ۱۴ ایرانی هستند که از یک قایق پیاده شده بودند.
اطلاعیه می افزاید: "۱۴ ایرانی، جمعه شب، هنگام تلاش برای نفوذ به قلمرو پادشاهی عربستان از طریق  ساحل شرقی خفیجی، دستگیر شدند .قایق های گشتی ضمن تعقیب قایقی که این افراد را پیاده کرده بود، قایقران را دستگیر کردند. قایق، ایرانی است و قایقران نیز تبعه ایران است".
سرهنگ عرقوبی می گوید از افراد دستگیر شده در مورد انگیزه آنها بازجوئی شده است.


خبرگزاری فرانسه 

تاخیر در رسیدگی به شکایت «ترکسل» از «ام تی ان»

تاخیر در رسیدگی به شکایت «ترکسل» از «ام تی ان»
دادگاهی در آمریکا صدور حکم درباره شکایت «ترکسل» اوپراتور موبایل ترکیه، علیه رقیب آفریقای جنوبی اش «گروه ام تی ان» (MTN) را به تاخیر انداخت. این وضعیت تصمیم دیوان عالی آمریکا درباره یک پرونده جداگانه را نیز به حال تعلیق درآورده است.
ترکسل، بزرگترین اوپراتور موبایل ترکیه در ماه مارس (اسفند گذشته) علیه ام تی ان به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرد و آن را به رشوه دهی و استفاده از نفوذسیاسی برای گرفتن جواز اپراتور موبایل در ایران متهم کرد که پیشتر به ترکسل اعطا شده بود.
مجوز موبایل در ایران ابتدا در سال ۲۰۰۴ به ترکسل اعطا شده بود اما سپس با بروز اختلاف نظر میان این شرکت با طرف ایرانی، این مجوز در سال ۲۰۰۵ به ام تی ان منتقل شد.
ترکسل می گوید ام تی ان برای گرفتن مجوز سرویس موبایل در ایران، به دولت های ایران و آفریقای جنوبی رشوه داده و همچنین در دولت آفریقای جنوبی لابی گری کرده تا ژوهانسبورگ را به حمایت از برنامه اتمی ایران ترغیب کند.
ام تی ان این اتهامات را رد می کند. این شرکت در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از درآمد خود را از ایران کسب می کند؛ هرچند به دلیل تحریم های اقتصادی ماه هاست که نتوانسته از ایران پول خارج کند.
ام تی ان می گوید در حال مذاکره با مقامات آمریکایی و آفریقای جنوبی است تا راهی برای انتقال پول از ایران بیابد.
ام تی ان، شرکت موبایل مستقر در ژوهانسبورگ گفت پرونده پشتوانه حقوقی ندارد و خواستار نادیده گرفتن آن شد. ام تی ان همچنین گفت آمریکا از نظر قضایی نمی تواند پرونده را بررسی کند.
طبق بیانیه جداگانه دو شرکت ترکیه و آفریقای جنوبی، دادگاه شکایت را به حالت تعلیق درآورده تا تصمیم گیری دیوان عالی درباره یک پرونده جداگانه مربوط به نقض حقوق بشر را متوقف کند. ترکسل بر اساس آن پرونده شکایت اخیر را مطرح کرده است.
در ماه جاری میلادی، دیوان عالی آمریکا جلسه دادگاهی را برگزار کرد که طی آن ۱۲ شهروند نیجریه شرکت بزرگ «رویال داچ شل» را به همدستی در نقض حقوق بشر در نیجریه متهم کرده اند. دادگاه در مورد این پرونده باید با استناد به یک ماده قانونی که به قرن ۱۸ برمی گردد تصمیم بگیرد. عملکرد دادگاه درباره این پرونده مستقیما می تواند سرنوشت و امکان رسیدگی به شکایت ترکسل را نیز در نظام قضایی آمریکا تعیین کند.
مشخص نیست که پرونده شکایت میان ترکسل و ام تی ان تا چه زمانی معلق می ماند. ترکسل می گوید این وضعیت ممکن است چند ماه طول بکشد.  ام تی ان نیز گفته است دیوان عالی ممکن است حکم پرونده نیجریه-شل را تا ژوئن ۲۰۱۳ (خرداد آینده) اعلام کند.
چندین کارشناس آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته اند که ترکسل شانس زیادی برای پیشبرد پرونده ندارد.

«سوریه بمب‌ خوشه‌ ای بر سر مردم می ریزد»


سازمان دیده‌بان حقوق بشر می گوید ویدیوهای منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد  دولت سوریه اخیرا در مناطق مسکونی از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.
فیلیپ بولوپین٬ از سازمان دیده‌بان حقوق بشر در نیویورک می‌گوید این بمب‌ها ساخت شوروی سابق هستند.
او گفت: «ما شواهد خیلی قوی داریم مبنی بر اینکه دولت سوریه بمب‌های خوشه‌ای بر سر مردم می‌ریزد. از دولت سوریه می‌خواهیم فورا استفاده از چنین اسلحه‌های غیرقابل قبول و خطرناکی را متوقف کند.»
بمب‌های خوشه‌ای در هوا منفجر می‌شوند و اگر در زمان اصابت منفجر نشوند٬ ممکن است ماه‌ها و سال‌ها فعال بمانند.

پهپاد حزب الله اثبات توانایی ایران است

 
ایران:پهپاد حزب الله اثبات توانایی ایران است
وزیر دفاع روز یکشنبه (۲۳ مهر) گفت فرستادن هواپیمای بی سرنشین حزب الله در آسمان اسرائیل، اثبات توانایی های نظامی ایران است.
اظهارات احمد وحیدی، اولین تایید رسمی  مبنی بر استفاده حزب الله لبنان از فناوری نظامی ایرانی استفاده کرده است. پیشتر حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان مسئولیت فرستادن پهپاد را برعهده گرفت و گفت هواپیمای تجسسی بی سرنشین در ایران ساخته و در لبنان مونتاژ شده بود.
وزیر دفاع ایران گفت: «در این مسئله رژیم صهیونیستی که توانمندی‌های خود را بر مبنای توان نظامی به دیگران القاء می‌کرد، شکست خورد ...و دیگر نمی‌تواند سلطه‌گری خود را اعمال کند.»
اسرائیل چند روز پیش هواپیمای بی سرنشینی را که در حریم هوایی این کشور نفوذ کرده بود سرنگون کرد. احمد وحیدی می گوید «با وجود تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به آسمان لبنان، ما پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز سرزمین‌های اشغالی را حق طبیعی آنان می‌دانیم.» نصرالله گفته است که این آخرین مورد از چنین عملیاتی
نخواهد بود.
ایران همواره از دستاوردهای نظامی خود سخن می گوید. یک ماه پیش تهران از شروع تولید موشک های دور بردی خبر داد که قادر به حمل هواپیمای بی سرنشین است.
وزیر دفاع ایران در سخنان اخیر خود بار دیگر موضع تهران را تکرار کرد و گفت اسرائیل توانایی اقدام علیه ایران را ندارد. اسرائیل بارها بر لزوم حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران سخن گفته است. جامعه جهانی به برنامه های اتمی ایران مشکوک است و می گوید ایران مخفیانه در تلاش برای تولید سلاح اتمی است . ایران اتهامات را رد می کند و میگوید برنامه هایش صلح آمیز است.
حزب الله لبنان سالهاست که زیر حمایت ایران و به عنوان بازوی جمهوری اسلامی در لبنان و در نزدیکی مرز اسرائیل عمل کرده است. اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ در یک جنگ یک ماهه خونین در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. در این جنگ صدها نفر کشته شدن

فروش تجهیزات نظامی روسیه به عراق

 
فروش تجهیزات نظامی روسیه به عراق
نوری المالکی، نخست وزیر عراق و دیمتری مدودف همتای روس وی، در بغداد موافقتنامه ای به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ٢۰۰ میلیون دلار امضا کردند که به موجب آن روسیه سلاح و تجهیزات نظامی به عراق خواهد فروخت.
به گزارش یک روزنامه چاپ روسیه این تجهیزات شامل ٣۰ فروند هلیکوپتر جنگی و ۴٢ دستگاه سلاح کنترل از راه دور پرتاب موشک خواهد بود.
روسیه در سال ٢۰۰٣ میلادی یکی از مخالفان سرسخت حمله نظامی آمریکا به عراق بود. اما اکنون عراق به یکی از عمده ترین خریداران سلاح از روسیه تبدیل شده است.
برپایه گزارش وزارت دفاع روسیه و منابع امنیتی، روسیه در سال ٢۰۱۱ میلادی ۱٢ میلیارد دلار سلاح ارسال کرده و قراردادهای جدیدی برای فروش ٣ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به امضا رسانده است.

آیته الله خامنه ای: تحریم ها «وحشیانه» است

خامنه ای: تحریم ها «وحشیانه» است 
آیت الله علی خامنه ای،روز چهارشنبه در خراسان شمالی، سخنرانی کرد و گفت بالارفتن قیمت ها و بیکاری دو مشکل درجه اول کشور است.وی گفت این مشکلات قابل حل است.
آیت الله خامنه ای از مسئولین کشور خواست تقصیرها را گردن یکدیگر نیندازند و اتحاد و برنامه ریزی و مسئولیت داشته باشند.
وی همچنین ارتباط تحریم ها با فعالیت های هسته ای ایران را « دروغ » خواند و گفت تحریم از اول هم وجود داشت.
آیت الله خامنه ای افزود: دشمنان وانمود می کنند که اگر ایران از فعالیت های هسته ای صرفنظر کند تحریم ها برداشته می شود در صورتی که دروغ می گویند. وی تحریم ها را «غیرمنطقی» و «وحشیانه »‌ توصیف کرد.
شورای امنیت سازمان ملل، طی چهار قطعنامه، ایران را به دلیل ادامه غنی سازی اورانیوم مورد یک تحریم های اقتصادی  قرار داده است.

نوبل شیمی به دو دانشمند آمریکایی اهدا شد

 
جایزه نوبل شیمی سال جاری میلادی به دو دانشمند آمریکایی تعلق گرفت.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد در استکهلم روز چهارشنبه رابرت لفکوویتز و برایان کابیلکا را به خاطر تحقیقاتشان بر جفت های گیرنده پروتئین"جی" در سلول، برندگان جایزه نوبل شیمی امسال اعلام کرد.
تحقیق این دو دانشمند آمریکائی  می تواند به درک چگونگی جذب داروی پزشکی توسط بدن انسان کمک کند.  کشف برندگان نوبل شیمی امسال، مربوط به عملکرد داخلی پروتئین "جی" است که واکنش یاخته ها در بدن انسان به محرکی مثل آدرنالین را نشان می دهد. این کشف به تولید داروهای کارآمدتر در درمان بیماریها منجر خواهد شد.
 رابرت لفکوویتز، استاد دانشگاه دوک در ایالت کارولینای شمالی و برایان کابلیکا، استاد دانشگاه  استنفورد در ایالت کالیفرنیاست

صالحی: آماده بازدید آمانو از ایران هستیم

صالحی: آماده بازدید آمانو از ایران هستیم
وزیر امور خارجه روز چهارشنبه اعلام کرد کشور سرگرم تدارک مقدمات سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران به منظور از سرگیری گفتگوهای هسته ای با مقامات ایرانی است.
 علی اکبر صالحی تاریخ دیدار را مشخص نکرده است.
هدف از این دیدار، همچون دیدار ماه مه (اردیبشهت)  آقای آمانو از ایران رسیدن به توافق با تهران بر سر بازدید از تأسیسات نظامی پارچین در حومه تهران است؛ تأسیساتی که بازرسان آژانس در آن در جستجوی نشانه هایی از آزمایش احتمالی کلاهک های اتمی هستند.
ایران می گوید در صورتی که حق خرید تکنولوژی هسته ای برای مصارف غیرنظامی به رسمیت شناخته شده، و تحریم های موجود علیه آن کشور برداشته شود، به بازرسان آژانس اجازه بازدید از تأسیسات پارچین را می دهد و تولید اورانیوم با غنای 20% برای رآکتور پزشکی تهران را به حال تعلیق درخواهد آورد