چرا رسید های دستگاه های خودپرداز پاک می شوند؟

عملیات بانکی در مقابل دستگاه های خودپرداز به پایان می رسد و رسیدی تحویل شما می شود اما نتایج این عملیات پس از مدتی از روی کاغذ محو می شود و این خود علتی است برای گلایه کسانی که این رسیده ها را به عنوان مدرک پرداخت نگه می دارند.

دراین رابطه یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: با توجه به استفاده روزافزون افراد از دستگاه های خودپرداز و همچنین مشکلاتی که اغلب با آنها مواجه شده ایم به عرض میرسانم که رسیدهایی که دستگاه های خود پرداز صادر میکنند پس از مدتی بصورت جادویی محو میشوند و به یک تکه کاغذ سفید چرک تبدیل میشوند. از آنجایی که بسیاری از افراد برای انجام تراکنش های مالی خود نظیر پرداخت اجاره مسکن و ... نیاز به نگهداری بلند مدت از این رسیدها دارند خواهشمندم مسئولان مربوطه راه حلی بیاندیشند.

برهمین اساس پیگیری های خبرآنلاین از مسوولان مربوطه به این نتیجه رسید که استفاده از کاغذ و چاپگر حرارتی در رسید های صادر شده توسط دستگاه های خودپرداز و خوددریافت، برای ایجاد سرعت در چاپ رسید های مشتریان است و علیرغم اینکه حفظ و نگهداری طولانی مدت رسید های صادرشده از دستگاه های خودپرداز و خوددریافت ضرورت ندارد اما کاغذهای حرارتی مورد استفاده، تا 5 سال قابلیت نگهداری (در شرایط متعارف) را دارا هستند.

گفتنی است، حساسیت کاغذهای حرارتی به حرارت، سایش و همچنین تاثیر پذیری از مواد شیمیایی مانند نوار چسب، باعث از بین رفتن و مخدوش شدن اطلاعات مندرج در آن می شود اما از بین رفتن رسید های صادرشده به معنی از بین رفتن حق مشتری نیست و اطلاعات مندرج در رسید ها، در اسناد بانک منعکس شده و نگهداری می شود.

همچنین رسید های مشتریان هر کدام دارای شماره خاصی است که فقط به آن رسید اختصاص دارد. یادداشت نمودن این شماره در مواردی که پیگیری مشتریان ضرورت دارد، می تواند به  عنوان جایگزینی برای رسید مشتری مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توان از طریق مراجعه به شعب و دریافت صورتحساب به صورت دوره ای نیز نسبت به کنترل اقلام پرداختی اقدام نمود.

منبع : سیمرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد