دانلود کتاب حل المسائل انتقال گرما (هولمن)






     علم انتقال گرما یا انتقال حرارت Heat transfer به تحلیل آهنگ انتقال گرما در سیستم می‌پردازد. انتقال انرژی از طریق شارش گرما را نمی‌توان مستقیماً اندازه‌گیری کرد ولی این انتقال چون به یک کمیت قابل اندازه‌گیری به نام دما ارتباط دارد، دارای مفهوم فیزیکی است.

شرط انتقال حرارت خود به خودی، اختلاف دما است. اگر دو سیستم در حال ارتباط با یکدیگر هم ‌دما نباشند، گرما از ناحیهٔ پر دما (گرم) به ناحیهٔ کم دما (سرد) جریان می‌یابد و این جریان تا زمانی ادامه می‌یابد که دو سیستم هم‌دما شوند. چون گرما به دلیل وجود گرادیان دمایی شارش می‌یابد، دانستن توزیع دما ضروری است.انتقال حرارت از جسم گرمتر به جسم سردتر و بالعکس به دلیل افزایش آنتروپی سیستم، خود به خودی است.مسئلهٔ توزیع دما و شارش گرما در بسیاری از شاخه‌های علوم مهندسی مطرح است. مثلاً در طراحی دیگ‌های بخار، چگالنده‌ها (کْندانسورها)، مبدل‌های حرارتی و رادیاتورها تحلیل انتقال گرما برای محاسبهٔ اندازهٔ آنها لازم است.
کتاب حل المسائل انتقال گرما (هولمن) به کوشش محمد سمیع پور نگارش شده است و مباحث زیر را پوشش می‌‌دهد:

  • مقدمه
  • هدایت حالت پایدار‌ یک بعدی
  • هدایت حالت پایدار‌ چند بعدی
  • اصول جابجایی‌
  • روابط تجربی‌ در انتقال گرمای جابجایی‌ اجباری
  • سیستم‌های جابجایی‌ طبیعی


دانلود مستقیم : کتاب حل المسائل انتقال گرما (هولمن)

tag  حجم فایل : 10.33 مگابایت

پسورد   پسورد فایل : www.mohandesyar.com

..................


دانلود های دیگر هلمن


دانلود حل مسایل هلمن


دانلود حل مسایل هلمن


فلسفه وجودی پست های گازی

تغییراتی که در زمینه ساختمان پست های فشار قوی و بزرگ شدن قدرت آنها در سالهای اخیر ایجاد شده است ،در اثر عوامل زیر می باشد که تقریباً به موازات هم بروز می نمایند این عوامل که سبب توسعه بیش از حد شبکه های فشار قوی در داخل شهرها ،یا حداقل به فواصل خیلی نزدیک به مناطق شهری و صنعتی می شوند ،عبارتند از:

1.     توسعه شهرها و مناطق اطراف آن

2.     ازدیاد منظم مصرف انرژی بوسیله مشترکین

3.     کاهش هزینه تلفات و انتقال انرژی ) به دلیل نزدیکی به مصرف کننده ها )

دلیل احداث پست گازی

   با توجه به افزایش مصرف, تولید انرژی الکتریکی بایستی در ارتباط کامل با نحوه توزیع و پخش انرژی آن باشد. در مراکز شهری چگالی انرژی موجب گشته تا با توجه به کمبود فضا و ایمنی لازم در سیستم کاری , بکار گیری پستهای GIS در مقایسه با انواع دیگر پستها در کشور ما مورد بررسی و توجه قرار گیرد که این اهمیت از نظر اقتصادی و با توجه به روند تکنولوژی در آینده مورد توجه ما می باشد.


دانلود کامل جزوه پاورپونت


به نقل از جامعه مهندسی ایران


فعالیت سایت هم جنس بازان بدون فیلترینگ! + عکس

  در حالیکه از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سایت های اینترنتی ، پالایش فضای مجازی عنوان شده است ، به نظر می رسد کوتاهی های جدی در این عرصه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد .


  شفاف: از یک سو سایت های اینترنتی منتقد دولت به محض تند و تیز شدن انتقاداتشان با شکایت مواجه می شوند و یا از سوی این وزارتخانه به کارگروه تعیین مصادیق معرفی می شوند اما از سوی دیگر متاسفانه مشاهده می شود برخی سایت های ضد ارزشی و مخالف فرهنگ ایران اسلامی بدون هیچ محدودیتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند !

  از جمله سایت هایی که بدون محدودیت به فعالیت خلاف اخلاق خود ادامه می دهد یک سایت هم جنس بازی است که چند ماهی است آزادانه فعالیت می کند . البته ما برای جلوگیری از اشاعه فحشا آدرس آنرا منتشر نمی کنیم . اما واقعاً ادامه فعالیت چنین سایتی تعجب بر انگیز است و باید وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به عنوان مجری مستقیم فیلترینگ درباره چگونگی چنین سایت های غیر اخلاقی که از مصادیق بارز جرائم در فضای سایبر است پاسخگو باشد . چرا که چنین سایت های غیر اخلاقی به دلیل مشهود و بارز بودن جرائم آنها و تطبیق آنها با مصادیق مجرمانه باید در اسرع وقت از سوی وزارت ارتباطات و فن اوری اطلاعات فیلتر شوند .

توضیح : اینکه وزارت ارشاد مسئول پالایش فضای مجازی است جمله آقای عیسی زارع پور رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است که در گفت و گو با خبرگزاری مهر به وظایف وزارت ارشاد در حوزه فیلترینگ اشاره کرده و گفته است : " وزارت ارشاد در زمینه فیلترینگ، پالایش فضای مجازی را بر عهده دارد."

این در حالی است که مسئول ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی و خبرگزاریهای غیردولتی پیشتر به رسانه ها گفته است : تنها نهاد مسئول در خصوص تصمیم گیری برای مسدود سازی و رفع فیلتر پایگاه های اینترنتی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

محمد صادق افراسیابی؛ مسئول ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی و خبرگزاریهای غیردولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در خصوص اظهار نظر غیرکارشناسانه برخی افراد در ارتباط با موضوع فیلترینگ خاطر نشان ساخته است : کلیه حدود و اختیارات مربوط به دستگاه های مختلف در قانون مشخص شده است و هیچ نهادی نمیتواند فراقانونی عمل نماید.

 اما فارغ از این بحث که کدام نهاد در حال حاضر مسئول امر فیلترینگ سایت هاست ، نکته اساسی این است که یک پایگاه خبری غیر اخلاقی با تصاویر و فیلم های مستهجن و مطالبی که مصداق بارز اشاعه فحشا هست چند ماهی است مشغول فعالیت است و فیلتر نشده است . اگر هم گروه های رصد مربوطه این سایت را ندیده اند اکنون می توانند آنرا به کارگروه گزارش دهند تا هر چه سریع تر اقدام لازم صورت گیرد .

سایت همجنس گرا بدون فیلترینگ

به نقل از فان کلوپ

شعر به مناسبت اربعین :


باز باران با ترانه / میخورد بر بام خانه
یادم آمد کربلا را، / دشت پرشور و بلا را،
گردش یک ظهر غمگین، / گرم و خونین،
لرزش طفلان نالان، / زیر تیغ و نیزه ها را،
با صدای گریه های کودکانه / وندرین صحرای سوزان،
میدود طفلی سه ساله / پر زناله ، دلشکسته ، پای خسته
باز باران ، قطره قطره، / میچکد از چوب محمل،
آخ باران / کی بباری برتن عطشان یاران
ترکنند از آن گلو را / آخ باران .. آخ باران

استرالیا قانون پاکت ساده و بدون آرم و نشان سیگار را به اجرا درآو

استرالیا قانون پاکت ساده و بدون آرم و نشان سیگار را به اجرا درآورد


استرالیا نخستین کشوری در جهان است که با تصویب و اجرای قانونی، تولیدکنندگان سیگار را وادار کرده است که محصولاتشان را با پاکت ساده و بدون آرم و نشان تولید کنند.

به نقل از بی بی سی، با اجرای این قانون از این پس شرکت‌ها باید سیگارهای خود را در پاکت‌هایی به رنگ سبز زیتونی بسته‌بندی کرده و روی آن عکس‌ها و شعارهای هشداردهنده‌ای از تاثیرات منفی سیگار بر سلامت انسان چاپ کنند.

این قانون که سال گذشته میلادی تصویب و بعدها به تائید دیوان عالی استرالیا رسیده است، از امروز (اول دسامبر) در استرالیا اجرا شده است، تولید کنندگان سیگار را از چاپ نام و لوگوی شرکت خود بر روی پاکت سیگار منع می‌کند.

شرکت‌های تولید کننده سیگار فقط حق دارند نام شرکت خود را با فونت ریز در زیر پاکت سیگار چاپ کنند.

تانیا پلیبرسک، وزیر سلامت استرالیا در این باره توضیح داد: “این آخرین نفس‌های یک صنعت رو به نابودی است.”

آنا جونز، از اعضای یک گروه مبارزه با مصرف دخانیات با استقبال از این تصمیم می‌گوید: “پاکت‌های ساده و بدون آرم یک جوری ‘هویت’ را از این بسته‌ها گرفته است.”

او می‌گوید: “وقتی شما رنگ و طرح همیشگی را از سیگار می‌گیرید و جایش را با حجم زیادی از هشدارهای مربوط به سلامتی می‌پوشانید، در حقیقت شما ابهت یک محصول را ازش می‌گیرید.”

دانکن کندی، خبرنگار بی‌بی‌سی در سیدنی می‌گوید: “روی پاکت سیگار آخرین جایی بود که شرکت‌های تولید کننده سیگار می‌توانستند محصول و نام خود را تبلیغ کنند.”

تبلیغ سیگار در رادیو و تلویزیون استرالیا از سال ۱۹۷۶ و متعاقب آن از سال ۱۹۸۹ در روزنامه‌های این کشور هم ممنوع شد.

همچنین از سال ۱۹۹۲ شرکتهای تولید کننده سیگار حق سرمایه گذاری برای مسابقات ورزشی یا رویدادهای فرهنگی را در استرالیا ندارند.

از آنجایی که سالانه ۱۵ هزار سیگاری در استرالیا جان خود را از دست می‌دهند و این مساله مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۱۹ میلیارد پوند) برای دولت هزینه در بر دارد، دولت استرالیا وظیفه خود می‌داند که دست به اقدامی بزند.

مقام‌های استرالیا امیدوارند بسته‌بندی‌های ساده‌تر باعث کاهش افراد سیگاری در جامعه شود.

اما شرکت‌های تولید سیگار این قانون را به چالش کشیده‌اند و امیدوارند که بتوانند از طریق سازمان تجارت جهانی اقدامی علیه این قانون انجام دهند.

آنها می‌گویند حذف نشان شرکت‌ها باعث کاهش چشمگیر سود خواهد شد و می‌تواند به تولید سیگارهای تقلبی بیانجامد.

سیگار کشیدن بیش از آنچه که تصور می کنید روی بدن تاثیر سوء دارد


پزوهشگران علوم پزشکی می گویند به دلیل اینکه اکثر سیگاری ها از سنین نوجوانی شروع به سیگار کشیدن می کنند اثرات بیماری زایی این ماده مضر را بر روی بدن و سلامتی شان احساس نمی کنند. اما متاسفانه زمانی فرد سیگاری نخستین علائم مضر و مشکلات جسمی ناشی از استعمال سیگار را تجربه می کند که دیگر سیگار کشیدن برای او به یک عادت کهنه تبدیل شده و ترک آن کار بسیار دشواری برای او می باشد .

 سیگار کشیدن  مداوم موجب تسریع روند پیری بدن می شود به طوری که روی تمام بافت ها و اعضای حیاتی و مهم شامل پوست، مو، قلب و عروق و ریه ها و دستگاه هاضمه تاثیر سوء می گذارد. تمام این پیامدهای سیگار کشیدن موجب تسریع روند پیری می گردد.

روند تاثیرگذاری سیگار در پیر شدن بافت های مختلف بدن به قرار زیر است:

رنگ پریدگی پوست؛ سیگارها حاوی ترکیبات و مواد شیمیایی مضر هستند. این مواد مخرب و در عین حال اعتیاد آور می توانند سطح اکسیژن و ریز مغذی را در بدن کاهش داده و در نهایت سلولها را از مولکول های سالم محروم کنند.

بروز چین و چروکهای پوستی؛ چروک های پوستی دائمی از پیامدهای مهم سیگار کشیدن هستند. نیکوتین عروق خونی را تنگ می کند و در نتیجه مانع از رسیدن ذخیره اکسیژنی به پوست می شود. هرچند بروز چین و چروک های پوستی در دوران سالخوردگی اجتناب ناپذیر است اما سیگار باعث می شود این چروک ها زودتر و در سنین پایین تر روی پوست نمایان شوند.

سیاهی و کبودی زیر چشم؛ به همین ترتیب تاثیر مواد شیمیایی سیگار در تنگی عروق، مانع از رسیدن اکسیژن به عروق پوستی اطراف چشم می شود و پوست را تیره و کدر می کند.

چروکیدگی دور لب؛ همانطور که اخم زیاد موجب چین خوردگی روی پیشانی می شود، عضلات اطراف لب نیز که در اثر پک زدن دائم جمع و کشیده می شوند، موجب چروکیدگی پوست اطراف لب می شوند که به مرور زمان و تداوم سیگار کشیدن این چروکها دائمی خواهند شد.

تخریب دندان ها؛ محصولات دخانی قاتل دندانها هستند و کشیدن یا جویدن آنها به یک اندازه در تخریب دندانها نقش دارد.

ریزش مو؛ سیگار کشیدن سرعت ریزش موها را افزایش می دهد. در واقع مواد مضر سیگار ابتدا موجب نازک شدن تارهای مو می شوند و در نهایت نرسیدن اکسیژن و مواد مغذی لازم به سلولهای پوست موجب تسریع ریزش مو می شود.

بوی بد دهان؛ از عوارض مهم استعمال دخانیات تنفس نامطبوع و بروز بوی بد دهان است.

ناشنوایی؛ از دست دادن قدرت شنوایی که در سالمندان شایع است معمولا در افراد سیگاری زودتر و در سنین میانسالی بروز می کند. سیگار حتی بیشتر از هدفون و شنیدن صدای بلند موسیقی در بروز ناشنوایی موثر است.

کمردرد: هرچند هنوز علت آن معلوم نیست اما متخصصان تاکید دارند که استعمال سیگار موجب بروز کمردرد می شود. برخی از کارشناسان معتقدند که علت این ارتباط می تواند کم شدن آب بدن، عدم گردش خون مناسب در بدن و نیز رسوبات شیمیایی حاصل از سیگار در عروق باشد.

افتادگی و شل شدن پوست؛ مواد شیمیایی موجود در سیگار می تواند منجر به تخریب کلاژن و حالت انعطاف پذیری پوست شود به این ترتیب افراد سیگاری اغلب زودتر دچار افتادگی پوست در قسمت داخلی بازوها و در زنان در ناحیه سینه ها می شوند.

همچنین نتایج تحقیقات ثابت کرده است که سیگار با تخریب حافظه و قدرت یادگیری و استدلال، مغز را تحلیل می برد.

مطالعات نشان داد که گرچه افزایش فشار خون و اضافه وزن روی مغز تاثیر مخرب دارند اما اثرات سوء آنها به مراتب کمتر از سیگار است.

مردم باید آگاه شوند که الگوی زندگی غلط و ناسالم نه تنها به جسم بلکه به ذهن و مغز نیز آسیب وارد می کند.

متخصصان کالج کینگ به بررسی ارتباط بین احتمال سکته قلبی و مغزی و وضعیت مغز پرداختند.

در ابتدا اطلاعات مربوط به آزمایشات مغزی این افراد جمع آوری و بررسی شد و سپس در چهار سال و هشت سال آینده تمام آزمایشات دوباره تکرار شد.

نتایج این بررسی ها نشان داد که افزایش خطر سکته قلبی و مغزی به طور کلی ارتباط قوی و بارز با کاهش توان ذهنی دارد. علاوه بر این معلوم شد که بین سیگار کشیدن و کاهش توان ذهنی و تحلیل رفتن مغز ارتباط آشکار و دائمی وجود دارد.

این متخصصان می گویند استعمال سیگار از عوامل موثر و جدی در کاهش کارآیی مغز است.

درمان خشکی پوست


شایع ترین دلیل مراجعه به کلینیک های پوست در زمستان، خشکی بیش از حد پوست است که زمینه بروز چروک در سنین پایین را افزایش می دهد. متخصصان می گویند جلوگیری از خشکی و حفظ رطوبت پوست با رعایت برخی نکات، در کنار مراقبتهای روزانه از پوست، کاری به مراتب راحتتر از درمام عوارض ناشی از خشکی پوست می باشد.

  خارش و در نتیجه خراشهای پوستی یکی از شایعترین عوارض  خشکی پوست به شمار می رودضمن اینکه خارش های ناشی از خشکی پوست می تواند به بیماری اگزما منجر شود.

متخصصان پوست راهکارهایی ارائه داده اند که با عمل به آنها می توان از زبری و خشکی پوست در فصل سرد زمستان جلوگیری کرد.

هدف از ارائه راهکار های زیر مرطوب نگه داشتن پوست تا حد امکان برای جلوگیری از هر گونه ایجاد خارش، تحریک پذیری و قرمزی پوست است.

برای جلوگیری از چین و چروک پوست راهکارهای زیر را پیشنهاد می شود:

▪ از مرطوب کننده های هوا در کل فضای خانه و یا حداقل در اتاق خواب استفاده کنید.
▪ از دستکش برای جلوگیری از تماس مولکول های هوا با پوست دست استفاده کنید.
▪ زمان دوش گرفتن و حرارت آب را کاهش دهید.
▪ به جای صابون های معطر از صابون های نرم کننده برای شست وشوی بدن و از شامپوهای مرطوب کننده برای شستن موهایی که اغلب مجعد و سشوار کشیده هستند استفاده کنید.
▪ پس از دوش گرفتن و قبل از خشک کردن بدن به طور کامل پوست را با مرطوب کننده یا کرم های نرم کننده آغشته کنید.
▪ افرادی که درصد خشکی پوست آنها بسیار بالاست باید از مرطوب کننده های غلیظ تر، چرب و پماد استفاده کرده و انگشتان پا و بند انگشت را کاملاً به آن آغشته کنید.
▪ برای حفاظت از لب ها از کرم های نرم کننده حاوی وازلین استفاده کنید.
در صورتی که با انجام این دستورالعمل ها خشکی پوست شما افزایش پیدا کرد حتماً با پزشک مشورت کنید و از انجام هرگونه درمان خودسرانه بپرهیزید.

در انتها به یاد داشته باشید که خشکی پوست علاوه بر علل محیطی به اختلالات داخلی بدن نیز مرتبط است، و بروز اختلالات تیروئیدی، بیماریهای کلیوی، مصرف برخی از داروها از جمله کاهنده چربی، داروهای معده و برطرف کننده جوش های صورت نیز می تواند موجب بروز خشکی پوست شود.

دلگیر نشدن ،


دلگیر نشدن ،
 کار آسانی نیست ؛
ظرفیت می خواهد .
هر کس که گفت:
 من ابدا دلگیر نمی شوم ،
و می خندد ،
بدان ؛
ماسک شادی بر چهره زده و
 از ارتفاع دلگیری سخن می گوید ...

بهار
.

ویکتور هوگو

 تمام آن چیزی که درباره تو در سرم هست، ده ها کتاب می شود،
اما تمام آن چیزی که در دلم هست فقط دو کلمه است.      "دوستت دارم"
                                                                                                     
 ویکتور هوگو

و باد آواز می خواند .

اینک تو آرام و بی دغدغه خفته ای ،
و باد آواز می خواند .
باد انگار که ستاره ها را جا به جا می کند .
باد دریا را زنده می کند ،
درختان را ، چمن را ،
گندمزارها را ،
تو باید باد ، برف ، باران ، آفتاب ، درختان ، چشمه ها ، کوه ها ،
و همه بوته های خار را دوست داشته باشی ؛
تا زندگی را دوست داشته باشی ؛
تا عشق را ...

بهار
.