بیمارستان ها در روزهای تعطیل آخر هفته کمتر به بیماران درمان های

بیمارستان ها در روزهای تعطیل آخر هفته کمتر به بیماران درمان های اضطراری ارائه می دهند

پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند که نتایج تحقیقات آنان نشان داده است ک چرا سکته مغزی در روزهای تعطیل هفته، بیشتر به مرگ بیمار می انجامد.

 این مطالعه نشان داد که هر سال صدها بیمار مبتلا به سکته مغزی به دلیل ابتلا به این بیماری در روزهای تعطیل آخر هفته جان خود را از دست می دهند و یا به ناتوانی های جدی مبتلا می شوند.

محققان ‘کالج سلطنتی لندن’ متوجه شدند که بیمارستان ها در روزهای تعطیل آخر هفته کمتر به بیماران درمان های اضطراری ارائه می دهند.

در این مطالعه محققان حدود ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی را که از آوریل ۲۰۰۹ تا مارس ۲۰۱۰ در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند که پنج تا شش اقدام اضطراری در روزهای آخر هفته کمتر از روزهای عادی هفته در بیمارستان ها ارائه می شد، به طوری که ۱/۴۳ درصد از بیماران در روزهای تعطیل آخر هفته تحت اسکن مغزی قرار می گرفتند درحالی که این شمار در روزهای عادی هفته ۶/۴۷ درصد بود.

همچنین نتایج ناشی از این مطالعه نشان داد که میزان مرگ میر بیمارانی که در روز تعطیل آخر هفته در بیمارستان ها بستری می شدند ۱۱ درصد بود درحالی که این میزان در مورد بیمارانی که در روزهای عادی هفته در بیمارستان بستری می شدند ۹/۸ درصد بود.

محققان متذکر شدند: از آنجاکه سکته مغزی بیشترین عامل ناتوانی های جسمی در انگلیس به شمار می رود نتایج حاکی از این مطالعه می تواند بسیار مهم باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد