فدراسیون دوچرخه سواری ایران تعلیق شد

 
فدراسیون دوچرخه سواری ایران تعلیق شد
فدراسیون جهانی دوچرخه سواری طی نامه ای به فدراسیون دوچرخه سواری ایران، تصمیم خود را مبنی بر تعلیق آن اعلام کرد.

عزل و نصبهای انجام شده از سوی وزارت ورزش ایران در فدراسیونهای دوچرخه سواری، تیروکمان و قایق رانی، این سه را از چندی پیش با خطر تعلیق مواجه کرده بود.

گفتنی است که به رغم تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری، دوچرخه سواران ایرانی در رقابتهای  ورزشی المپیک لندن شرکت خواهند کرد


پس‌لرزه‌های اقدامات نسنجیده وزارت ورزش در برکناری رؤسای فدراسیون‌ها همچنان ادامه دارد.
بعد از تعلیق قایقرانی ایران از سوی فدراسیون جهانی و عدم پذیرش نام کمانداران المپیکی کشورمان توسط مسئولان فدراسیون جهانی که البته منجر به عقب‌نشینی وزارت ورزش شد، دوچرخه‌سواری هم به عنوان سومین رشته المپیکی آن هم درست یک هفته مانده به بازی‌های لندن تعلیق شد. سه ماه پیش که مسئولان وزارت ورزش ناگهان تصمیم به برکناری علی زنگی‌آبادی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گرفتند و بلافاصله خسرو قمری به عنوان سرپرست هدایت این فدراسیون را بر عهده گرفت، البته در آن روزها به دلیل سکوت معنادار رئیس برکنار شده فدراسیون دوچرخه‌سواری در فدراسیون رکابزنان، به اندازه قایقرانی و تیراندازی حاشیه و جنجال ایجاد نشد و به نظر می‌رسید فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری کاری به اتفاقات رخ داده در ایران ندارد، ‌به همین خاطر مسئولان وزارت ورزش و سرپرست جدید این فدراسیون با خیال راحت برنامه‌های خود را پیاده می‌کردند. 

ماجرا به اینجا ختم نشد و درست یک هفته مانده به رقابت‌های المپیک لندن مسئولان UCI با ارسال نامه‌ای حکم تعلیق دوچرخه‌سواری ایران را به فدراسیون اعلام کردند. در نامه UCI آمده که فعلاً این تعلیق تأثیری در رویدادهای بین‌المللی ایران ندارد و رکابزنان ایران می‌توانند در المپیک حاضر شوند، اما پس از پایان رقابت‌های المپیک تحقیقات وسیع انجام خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف دوچرخه‌سواری ایران تعلیق می‌شود. واکنش مسئولان وزارت ورزش و سرپرست فدراسیون به این نامه باز هم مثل همیشه جالب بود. قمری با اشاره به اینکه اصلاً از نامه تعلیق خبری ندارد، گفت: در مورد برگشتن زنگی‌آبادی باید بگویم وی استعفا داده است و اصلاً نمی‌تواند به فدراسیون برگردد. اظهارات جالب توجه قمری به اینجا ختم نشد و وی مدعی شد نامه رفع تعلیق دوچرخه‌سواری ایران هم به فدراسیون ارسال شده! وی در این باره افزود: با توجه به دلایلی که به فدراسیون جهانی ارائه شد، آنها متقاعد شدند و اعلام کردند در راستای حل مشکل شما گام برمی‌داریم و با فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران همکاری می‌کنیم. مطمئن باشید مشکلات سایر فدراسیون‌ها از جمله تیراندازی با کمان و قایقرانی برای ما پیش نمی‌آید. ما تا به امروز فضا را مدیریت کرده‌ایم. 

اگرچه قمری مدعی ارسال نامه دوم فدراسیون جهانی شده اما می‌گوید فعلاً نمی‌تواند این نامه را در اختیار کسی قرار دهد! 
نکته جالب توجه در مورد نامه دوم اینجاست که ظاهراًً به غیر از جناب سرپرست کسی این نامه را هنوز رؤیت نکرده است. محمدحسین انصاری‌فرد مدیر روابط عمومی وزارت ورزش با اشاره به اینکه هنوز از چنین نامه‌ای خبر ندارد، گفت: من آن را ندیده‌ام اما با پیگیری‌هایی که کرده‌ایم گفته‌اند تا ۲۵ مرداد وقت دارید توضیحات بیشتری را ارائه کنید، بنابراین بحث تعلیق مطرح نبوده است. اظهارات متناقص سرپرست فدراسیون و مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش نشان‌دهنده اوج ناهماهنگی موجود در بین فدراسیون و وزارت است. اما تعلیق ناگهانی رشته دوچرخه‌سواری باعث شد تا زنگی‌آبادی هم سکوت چندماهه‌اش را بشکند.
 
زنگی‌آبادی با اشاره به نامه ارسالی UCI برکناری‌اش را دلیل این اتفاق دانست و افزود: در این نامه اعلام کرده‌اند که آقای قمری را به رسمیت نمی‌شناسیم و باید تا ۱۶ جولای من سر کار برگردم و در غیر این صورت تعلیق خواهیم شد. رئیس برکنار شده فدراسیون دوچرخه‌سواری به کلی منکر استعفا شد و گفت: استعفا را از من گرفته‌اند، البته این بحث را فدراسیون جهانی قبول نکرد و گفت باید مجمع در این باره تصمیم بگیرد و باید به اعضای مجمع استعفا را می‌دادم که اصلاً مجمعی در کنار نبود. زنگی‌آبادی وجود نامه دوم را هم به کلی تکذیب می‌کند و می‌گوید: اصلاً نامه دومی وجود ندارد که بخواهد صحبت از رفع تعلیق فدراسیون ایران کند چرا که اگر نامه‌ای بود کسی آن را برای رسانه‌ها ارسال می‌کرد. ما فعلاً تعلیق هستیم و تا ۲۵ روز دیگر فرصت داریم در جلسه‌ای مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم، البته برای شرکت در المپیک مشکلی نداریم. 

مسلماً دلیل تمامی این اتفاقات تأسفبار و تعلیق‌های پی‌درپی در رشته‌های ورزشی اقدامات نابخردانه و نسنجیده مسئولان وزارت ورزش است. تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه و برکناری رؤسای برخی فدراسیون‌ها کار را به جایی رسانده که ورزش ایران در ماه‌های اخیر رکورد جدیدی در تعلیق‌های پی‌درپی توسط فدراسیون‌های جهانی به ثبت رسانده است. اگر چه مسئولان UCI تا ۲۵ مرداد (۱۵ آگوست) به مسئولان دوچرخه‌سواری ایران وقت داده‌اند اما با توجه به سوابقی که از لجبازی‌های مسئولان وزارت ورزش با فدراسیون‌های جهانی سراغ داریم، مسلماً طی این مدت خبری از بازگشت زنگ‌آبادی نخواهد شد و احتمالاً باید منتظر تعلیق قطعی دوچرخه‌سواری باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد