پهپاد حزب الله اثبات توانایی ایران است

 
ایران:پهپاد حزب الله اثبات توانایی ایران است
وزیر دفاع روز یکشنبه (۲۳ مهر) گفت فرستادن هواپیمای بی سرنشین حزب الله در آسمان اسرائیل، اثبات توانایی های نظامی ایران است.
اظهارات احمد وحیدی، اولین تایید رسمی  مبنی بر استفاده حزب الله لبنان از فناوری نظامی ایرانی استفاده کرده است. پیشتر حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان مسئولیت فرستادن پهپاد را برعهده گرفت و گفت هواپیمای تجسسی بی سرنشین در ایران ساخته و در لبنان مونتاژ شده بود.
وزیر دفاع ایران گفت: «در این مسئله رژیم صهیونیستی که توانمندی‌های خود را بر مبنای توان نظامی به دیگران القاء می‌کرد، شکست خورد ...و دیگر نمی‌تواند سلطه‌گری خود را اعمال کند.»
اسرائیل چند روز پیش هواپیمای بی سرنشینی را که در حریم هوایی این کشور نفوذ کرده بود سرنگون کرد. احمد وحیدی می گوید «با وجود تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به آسمان لبنان، ما پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز سرزمین‌های اشغالی را حق طبیعی آنان می‌دانیم.» نصرالله گفته است که این آخرین مورد از چنین عملیاتی
نخواهد بود.
ایران همواره از دستاوردهای نظامی خود سخن می گوید. یک ماه پیش تهران از شروع تولید موشک های دور بردی خبر داد که قادر به حمل هواپیمای بی سرنشین است.
وزیر دفاع ایران در سخنان اخیر خود بار دیگر موضع تهران را تکرار کرد و گفت اسرائیل توانایی اقدام علیه ایران را ندارد. اسرائیل بارها بر لزوم حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران سخن گفته است. جامعه جهانی به برنامه های اتمی ایران مشکوک است و می گوید ایران مخفیانه در تلاش برای تولید سلاح اتمی است . ایران اتهامات را رد می کند و میگوید برنامه هایش صلح آمیز است.
حزب الله لبنان سالهاست که زیر حمایت ایران و به عنوان بازوی جمهوری اسلامی در لبنان و در نزدیکی مرز اسرائیل عمل کرده است. اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ در یک جنگ یک ماهه خونین در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. در این جنگ صدها نفر کشته شدن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد