افزایش شمار آمریکایی های بی دین

افزایش شمار آمریکایی های بی دین
یک مطالعه جدید نشان می دهد برشمار آمریکایی هایی که می گویند به هیچ مذهب خاصی وابسته نیستند افزوده شده است.

یافته های مرکز پژوهشی حاکی است نزدیک ۲۰ درصد تمام آمریکایی ها وقتی مقوله وابستگی مذهبی به میان می آید، اینک خود را بی اعتقاد یا خدانشناس تلقی می کنند . این رقم پنج سال پیش ۱۵ درصد بود.
پژوهشگران می گویند شمار آمریکایی های فاقد وابستگی مذهبی در میان بزرگسالان جوان حتی بالاتر است، و ۳۲ درصد افراد زیر ۳۰ سال را در بر می گیرد.
نتایج مطالعه، که روز سه شنبه منتشر شد، می تواند بر رقابت های ریاست جمهوری بین باراک اوباما و میت رامنی تاثیر داشته باشد ، زیرا کمپین های آنها سعی دارد جاذبه دو کاندیدا را برای رای دهندگان در پیشاپیش انتخابات در ۶ نوامبر تقویت کند.
مطالعه نشان می دهد تقریبا یک چهارم رای دهندگانی که خود را متمایل به دمکرات ها یا جمهوریخواهان می بینند، می گویند از نظر مذهبی وابستگی ندارند.
در میان رای دهندگان جمهوریخواه یا متمایل به جمهوریخواهان، درصد کسانی که خود را از نظر مذهبی غیر وابسته توصیف می کنند طی پنج سال گذشته از ۹ به ۱۱ درصد افزایش یافته است.
پژوهشگران «جایگزینی نسلی» – جایگزینی تدریجی نسل های قدیمی تر با نسل های جدید تر - و افزایش تعداد شهروندانی که بدون وابستگی مذهبی بزرگ شدند، از جمله عوامل افزایش شمار مردم فاقد وابستگی مذهبی در آمریکا، که از نظر تاریخی ملتی عمیقا مذهبی بوده است، می بینند.
علیرغم این افزایش، پژوهشگران می گویند تمام چنین افرادی کاملا سکولار نیستند، و بسیاری می گویند به خدا اعتقاد دارند، روزانه عبادت می کنند یا خود را «اگر هم نه مذهبی، معتقد به معنویت» تلقی می کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد