گوستاوفلوبر

"گوستاوفلوبر" ازبزرگترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه

اوبه ویژه به خاطر رمان اولش مادام بواری (۱۸۵۷) مشهور است و به خاطر توجه فراوانش به هنر و سبک ویژه خودش، که در جستجوی بی پایانش به دنبال «واژه درست» تجلی یافت، نویسندگانی همچون آنتون چخوف، ژان پل سارتر، ولادیمیر نابوکف، گی دو موپاسان، آلفونس دوده، امیل زولا، ایوان تورگنیف، ماریو بارگاس یوسا و لویی فردیناند سلین از وی تاثیر گرفته اند.

فلوبر در۱۲ دسامبر ۱۸۲۱ در شهر روان در منطقه نرماندی فرانسه به دنیا آمد، او فرزند دوم آشیل کلئوفاس فلوبر جراح و آن ژوسین کارولین بود، نوشتن را در هشت سالگی آغاز کرد در زادگاهش تحصیل کرد و تا سال ۱۸۴۰ در آنجا ماند، سپس به پاریس رفت تا در رشته ش حقوق تحصیل کند،
اما نه علاقه ای به پاریس نشان داد و نه به رشته حقوق، با چند نفری از جمله ویکتور هوگو معاشرت داشت در سال ۱۸۴۶ به دنبال حمله صرع، پاریس وحقوق را ترک گفت.

فلوبر پس از ترک پاریس به کرواست در نزدیکی روان رفت و با مادرش زندگی کرد خانه شان در نزدیکی رود سن اقامتگاه مادام العمر فلوبر شد، فلوبر هرگز ازدواج نکرد. از سال ۱۸۴۶ تا ۱۸۵۴ رابطه عاشقانه ای با لوییز کولت شاعر داشت و مکاتباتشان هنوز موجود است، این رابطه، تنها رابطه عاشقانه او درزندگی اش بود.

روش نگارش عجیب فلوبر همیشه به چشم می خورد، گاهی یک هفته را صرف نوشتن فقط یک صفحه می کرد و هرگز از کارش راضی نبود و گاهی برای یافتن یک عبارت یا قید شکنجه عظیمی را متحمل می شد، فلوبر از آن افرادی نبود که کلمات از قلبش جاری می شدند، اشتهار او حاصل تلاش بی پایان و پشتکار و همت خودش است، منتقدان زیادی آثار فلوبر را الگوی سبک می دانند.

دهه ۱۸۷۰ برای فلوبر دهه دشواری بود، سربازان پروسی خانه اش را در جنگ ۱۸۷۰ اشغال کردند و در سال ۱۸۷۲ مادرش مرد، پس از مرگ او فلوبر دچار بحران مالی شدT اوتقریبا تمام عمرش را از بیماری مقاربتی رنج می برد که سرانجام منجر به مرگ او در سن ۵۸ سالگی در سال ۱۸۸۰ شد او در گورستان روان مدفون است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد